TimbersläpvagnFLIEGL
Container Chassi SDS 380 40" Rundholz Plattform
Timbersläpvagn
FLIEGL
Container Chassi SDS 380 40" Rundholz Plattform
fast pris exklusive moms
9 900 €
(11 781 € brutto)
Skick
Begagnad
Plats
Plankenfels 

Visa bilder
Visa karta
Grundläggande data
Pris och plats
fast pris exklusive moms
9 900 €
(11 781 € brutto)
- Säljarens plats:
- Scherleithen 5, 95515 Plankenfels, Tyskland

Ring
Tekniska detaljer
- Maximal lastvikt:
- 28 300 kg
- Totalvikt:
- 38 000 kg
- Axelkonfiguration:
- 3 axlar
- Första registrering:
- 08/2018
- Lastutrymmets längd:
- 13 220 mm
- Lastutrymmets bredd:
- 2 290 mm
- Lastutrymmeshöjd:
- 2 040 mm
- Total bredd:
- 2 550 mm
- Utrustning:
- ABS
Erbjudandets detaljer
- Förtecknings-ID:
- A193-41-531
- Referensnr.:
- 06-FlieglSDS380-887+Grabmeier/PCP
- Senast uppdaterad:
- den 2025.10.23
Beskrivning
Fliegl container semitrailer containerchassi SDS 380 starr 40" 1x20/2x20/1x40 med tunnel med Rundholz plattform Grabmeier
Kombinationsuppgifter Fliegl containerchassi med stockplattform Grabmeier:
Tillåten totalvikt: ca 38 000 kg,
Egenvikt: ca 9 700 kg,
Nyttolast: ca 28 300 kg,
Containerplattform för rundvirke, rör och metallstänger:
Tillverkare: S. Grabmeier,
Tillverkningsår: 2018,
Yttermått LxBxH: ca 13 354 x 2 550 x 2 560 mm,
Innermått LxBxH: ca 13 220 x 2 290 x 2 040 mm,
Egenvikt: ca 4 600 kg,
Volym: ca 62 m³,
Fri mått mellan gaffeluttag: 1 620 mm,
8 stöttor per sida ECCOSTEEL 9,
Stötthöjd (isatt): 1 980 mm,
Fri mått mellan stöttor (mätt bakifrån och fram): 868 / 2 151 / 660 / 1 594 / 2 334 / 1 353 / 901 / 2 287 (till början av sidram frontvägg) mm / 2 759 (till slutet av frontväggen),
Frontväggshöjd: 2 040 mm,
6x surrningsringar för tågtransport på varje sida,
Ramhöjd: 500 mm,
Fliegl container semitrailer containerchassi SDS 380 starr 40" 1x20/2x20/1x40 med tunnel:
Tillåten totalvikt: 38 000 kg,
Egenvikt: 5 100 kg,
Nyttolast: 32 900 kg,
Containerhållare: 1x 20 fot centrerat utan stål-/räfflad plåtbeläggning i bakpartiet, 2x 20 fot eller 1x 40 fot med svanhals-tunnel,
Mått twistlocklås bakifrån och framåt: 2 700 / 5 850 / 6 130 / 8 550 / 8 920 / 12 000 mm,
SAF axlar,
Lyftaxel första axeln,
Luftfjädring,
Skivbromsar,
1x arbetsstrålkastare bak,
Underrun-skydd höger, vänster och bak,
2x vevstödbock,
EBS,
ABS,
Haldex bromssystem,
Hjulbas: ca 6 500 + 1 410 + 1 310 mm,
Yttermått LxB: ca 12 520 x 2 550 mm,
Sadelhöjd: ca 1 120 mm,
Lastningshöjd, sänkt: ca 1 146 mm,
Ramhuvudhöjd: ca 130 mm,
Däck: 385/55R22,5,
Mönsterdjup vänster fram: 11 mm,
Mönsterdjup vänster mitten: 13 mm,
Mönsterdjup vänster bak: 10 mm,
Mönsterdjup höger fram: 12 mm,
Mönsterdjup höger mitten: 14 mm,
Mönsterdjup höger bak: 10 mm,
Tvärbalk fram höger sprucken
Ytterligare utrustning:
Finkornstål svetskonstruktion,
Sadelplatta med utbytbar 2" kingpin och 2 kingpin-positioner,
Stänkskydd mellan längsgående ram från fram till mitten av chassi, ej körbar,
Containerhållare: 1x 20 fot centrerat utan stål-/räfflad plåtbeläggning i bakpartiet, 2x 20 fot eller 1x 40 fot med svanhals-tunnel,
utan höjdjustering bak och utan fällbara centrumkuddar, transport av container utan tunnel ej möjlig,
24 ton 2-växlad stödvinsch, ensidigt manövrerad, med halvrunt underdel och rak anslutningsplatta, med skjutfördelning,
Sidokollisionsskydd aluminium,
Underrun-skydd förzinkat stål,
Halvskalade stänkskärmar,
Skyddsbalk bak,
SAF-skivbromsaxlar med 430 mm skivdiameter,
Axelavstånd förskjuten 1 410/1 310 mm (kombinerad trafik) upp till 44 tons tågvikt,
Luftfjädring,
Gedpowrkh Nefx Ag Noui
1:a axeln automatisk lyftaxel, inklusive tvångssänkning och startassistans, aktiveras med 3x broms (startassistans fungerar upp till 30 % axelöverskridning och max 25 km/h),
2-lednings trycklufts-bromssystem,
Fjädermagnet parkeringsbroms,
2 förväxlingssäkra kopplingshuvuden fram,
EBS,
med lyft- och sänkningsventil,
Fordonsstabilitetssystem,
Axeltrycksigenkänning via EBS-Canbus-signal, för visning på display i hytten (lastbil måste vara förberedd för det),
Stålfälgar,
24V flerfunktionsbakljus, sidobelysning med gula LED,
2
Annonsen översattes automatiskt och vissa översättningsfel kan ha inträffat.
Kombinationsuppgifter Fliegl containerchassi med stockplattform Grabmeier:
Tillåten totalvikt: ca 38 000 kg,
Egenvikt: ca 9 700 kg,
Nyttolast: ca 28 300 kg,
Containerplattform för rundvirke, rör och metallstänger:
Tillverkare: S. Grabmeier,
Tillverkningsår: 2018,
Yttermått LxBxH: ca 13 354 x 2 550 x 2 560 mm,
Innermått LxBxH: ca 13 220 x 2 290 x 2 040 mm,
Egenvikt: ca 4 600 kg,
Volym: ca 62 m³,
Fri mått mellan gaffeluttag: 1 620 mm,
8 stöttor per sida ECCOSTEEL 9,
Stötthöjd (isatt): 1 980 mm,
Fri mått mellan stöttor (mätt bakifrån och fram): 868 / 2 151 / 660 / 1 594 / 2 334 / 1 353 / 901 / 2 287 (till början av sidram frontvägg) mm / 2 759 (till slutet av frontväggen),
Frontväggshöjd: 2 040 mm,
6x surrningsringar för tågtransport på varje sida,
Ramhöjd: 500 mm,
Fliegl container semitrailer containerchassi SDS 380 starr 40" 1x20/2x20/1x40 med tunnel:
Tillåten totalvikt: 38 000 kg,
Egenvikt: 5 100 kg,
Nyttolast: 32 900 kg,
Containerhållare: 1x 20 fot centrerat utan stål-/räfflad plåtbeläggning i bakpartiet, 2x 20 fot eller 1x 40 fot med svanhals-tunnel,
Mått twistlocklås bakifrån och framåt: 2 700 / 5 850 / 6 130 / 8 550 / 8 920 / 12 000 mm,
SAF axlar,
Lyftaxel första axeln,
Luftfjädring,
Skivbromsar,
1x arbetsstrålkastare bak,
Underrun-skydd höger, vänster och bak,
2x vevstödbock,
EBS,
ABS,
Haldex bromssystem,
Hjulbas: ca 6 500 + 1 410 + 1 310 mm,
Yttermått LxB: ca 12 520 x 2 550 mm,
Sadelhöjd: ca 1 120 mm,
Lastningshöjd, sänkt: ca 1 146 mm,
Ramhuvudhöjd: ca 130 mm,
Däck: 385/55R22,5,
Mönsterdjup vänster fram: 11 mm,
Mönsterdjup vänster mitten: 13 mm,
Mönsterdjup vänster bak: 10 mm,
Mönsterdjup höger fram: 12 mm,
Mönsterdjup höger mitten: 14 mm,
Mönsterdjup höger bak: 10 mm,
Tvärbalk fram höger sprucken
Ytterligare utrustning:
Finkornstål svetskonstruktion,
Sadelplatta med utbytbar 2" kingpin och 2 kingpin-positioner,
Stänkskydd mellan längsgående ram från fram till mitten av chassi, ej körbar,
Containerhållare: 1x 20 fot centrerat utan stål-/räfflad plåtbeläggning i bakpartiet, 2x 20 fot eller 1x 40 fot med svanhals-tunnel,
utan höjdjustering bak och utan fällbara centrumkuddar, transport av container utan tunnel ej möjlig,
24 ton 2-växlad stödvinsch, ensidigt manövrerad, med halvrunt underdel och rak anslutningsplatta, med skjutfördelning,
Sidokollisionsskydd aluminium,
Underrun-skydd förzinkat stål,
Halvskalade stänkskärmar,
Skyddsbalk bak,
SAF-skivbromsaxlar med 430 mm skivdiameter,
Axelavstånd förskjuten 1 410/1 310 mm (kombinerad trafik) upp till 44 tons tågvikt,
Luftfjädring,
Gedpowrkh Nefx Ag Noui
1:a axeln automatisk lyftaxel, inklusive tvångssänkning och startassistans, aktiveras med 3x broms (startassistans fungerar upp till 30 % axelöverskridning och max 25 km/h),
2-lednings trycklufts-bromssystem,
Fjädermagnet parkeringsbroms,
2 förväxlingssäkra kopplingshuvuden fram,
EBS,
med lyft- och sänkningsventil,
Fordonsstabilitetssystem,
Axeltrycksigenkänning via EBS-Canbus-signal, för visning på display i hytten (lastbil måste vara förberedd för det),
Stålfälgar,
24V flerfunktionsbakljus, sidobelysning med gula LED,
2
Annonsen översattes automatiskt och vissa översättningsfel kan ha inträffat.
Leverantör
Observera: Registrera dig gratis eller logga in, för att få tillgång till all information.
Registrerad sedan: 2002
Skicka förfrågan
Telefon & Fax
+49 9204 ... annonser
Din annons har raderats framgångsrikt
Ett fel har uppstått




































