LastbilchassiInternational Harvester
COF4070B
Lastbilchassi
International Harvester
COF4070B
Startpris exklusive moms
62 500 €
(75 000 € brutto)
Skick
Begagnad
Plats
Gallbrunn 

Visa bilder
Visa karta
Grundläggande data
- Beteckning:
- Lastbilchassi
- Tillverkare:
- International Harvester
- Modell:
- COF4070B
- Skick:
- begagnad
- Funktionalitet:
- helt fungerande
Pris och plats
Startpris exklusive moms
62 500 €
(75 000 € brutto)
- Plats:
- Gallbrunn, Österrike

Ring
Tekniska detaljer
- Miltal:
- 62 000 km
- Effekt:
- 169,16 kW (229,99 hk)
- Första registrering:
- 09/1981
- Bränsletyp:
- diesel
- Däcksstorlek:
- 10.00 R20
- Däckens skick:
- 95 procent
- Axelkonfiguration:
- 6x4
- Nästa besiktning (TÜV):
- 09/2026
- Bränsle:
- diesel
- Bränsletankens kapacitet:
- 650 l
- Bromsar:
- VEB (Statligt företagskombinat)
- Färg:
- grön
- Förarhytt:
- sovhytt
- Växeltyp:
- mekanisk
- Antal växlar:
- 10
- Fjädring:
- stål
- Antal säten:
- 2
- Utrustning:
- dimljus, släpvagnskoppling
Erbjudandets detaljer
- Förtecknings-ID:
- A208-31-342
- Senast uppdaterad:
- den 2025.12.25
Beskrivning
Till salu: International COF-4070B Transtar II årsmodell 1980/81.
Historik: Fordonet importerades till Österrike som geofysikalisk mätvagn för arbete åt ÖMV. Efter flera ägarbyten hamnade det hos mig. Tyvärr gick endast själva fordonet att rädda från ursprungsfordonet, därav ombyggnaden. Mätarställningen står på originala 41 000 miles.
Dokumentation: Fordonet är typgodkänt som "självgående arbetsmaskin upp till 90 km/h". Det är registrerat och registreringsskyltarna är deponerade. Besiktningen gäller till 09/2026. Originalmanualer, reservdelslista samt ett "Line Setting Ticket" medföljer. Med detta kan passande reservdelar enkelt beställas från USA och Kanada.
Teknik: Lastbilen drivs av en Cummins NH-motor på 230 hk. Växellådan är en Fuller RT-9509. Från den går den första kardanaxeln till ett fördelningsväxelhus från Spicer, som även har en kraftuttag och därefter vidare till de två drivaxlarna.
Tekniken är helt original och i driftdugligt skick. Givetvis kan, med tanke på åldern, problem uppstå när som helst. Mindre arbeten kvarstår, t.ex. service av hyttvälpum och Breakmaster (servicedelar medföljer).
Ombyggnad: Jag kunde endast rädda chassit, då övrig påbyggnad var helt borttagen. För att bevara fordonets karaktär har ombyggnaden gjorts mot "arbetsmaskin". Se bilderna för detaljerad information. Vid frågor, vänligen kontakta mig via e-post eller telefon.
Övrigt: Jag säljer fordonet då jag haft det tillräckligt länge. Även om jag inte är helt klar (en original dragbalk saknas fortfarande) har restaureringen kommit långt efter mina förutsättningar. Personliga skäl till försäljningen lämnas utanför annonsen.
Fordonet säljs med all utrustning (spännband, verktygslåda, breddningsskyltar, flaggor, bandage etc.). Diverse reservdelar, servicematerial, originalstolar, filter, vajrar, markeringsljus etc. ingår – i princip allt som samlats genom åren. Undantaget är personliga tillhörigheter.
Nsdox N Ddropfx Aaxslk
Priset är förhandlingsbart, men vänligen avstå från "Vad är sista priset"-samtal. Till husbilsentusiaster: fordonet har bladfjädring som slår sönder allt melamingods. Provkörning möjlig vid lämpligt väder och om du är van vid dubbeltramp och mellangas. Då det är ett begagnat fordon/oldtimer gäller inga garantier, återköp och ingen retur.
Annonsen översattes automatiskt och vissa översättningsfel kan ha inträffat.
Historik: Fordonet importerades till Österrike som geofysikalisk mätvagn för arbete åt ÖMV. Efter flera ägarbyten hamnade det hos mig. Tyvärr gick endast själva fordonet att rädda från ursprungsfordonet, därav ombyggnaden. Mätarställningen står på originala 41 000 miles.
Dokumentation: Fordonet är typgodkänt som "självgående arbetsmaskin upp till 90 km/h". Det är registrerat och registreringsskyltarna är deponerade. Besiktningen gäller till 09/2026. Originalmanualer, reservdelslista samt ett "Line Setting Ticket" medföljer. Med detta kan passande reservdelar enkelt beställas från USA och Kanada.
Teknik: Lastbilen drivs av en Cummins NH-motor på 230 hk. Växellådan är en Fuller RT-9509. Från den går den första kardanaxeln till ett fördelningsväxelhus från Spicer, som även har en kraftuttag och därefter vidare till de två drivaxlarna.
Tekniken är helt original och i driftdugligt skick. Givetvis kan, med tanke på åldern, problem uppstå när som helst. Mindre arbeten kvarstår, t.ex. service av hyttvälpum och Breakmaster (servicedelar medföljer).
Ombyggnad: Jag kunde endast rädda chassit, då övrig påbyggnad var helt borttagen. För att bevara fordonets karaktär har ombyggnaden gjorts mot "arbetsmaskin". Se bilderna för detaljerad information. Vid frågor, vänligen kontakta mig via e-post eller telefon.
Övrigt: Jag säljer fordonet då jag haft det tillräckligt länge. Även om jag inte är helt klar (en original dragbalk saknas fortfarande) har restaureringen kommit långt efter mina förutsättningar. Personliga skäl till försäljningen lämnas utanför annonsen.
Fordonet säljs med all utrustning (spännband, verktygslåda, breddningsskyltar, flaggor, bandage etc.). Diverse reservdelar, servicematerial, originalstolar, filter, vajrar, markeringsljus etc. ingår – i princip allt som samlats genom åren. Undantaget är personliga tillhörigheter.
Nsdox N Ddropfx Aaxslk
Priset är förhandlingsbart, men vänligen avstå från "Vad är sista priset"-samtal. Till husbilsentusiaster: fordonet har bladfjädring som slår sönder allt melamingods. Provkörning möjlig vid lämpligt väder och om du är van vid dubbeltramp och mellangas. Då det är ett begagnat fordon/oldtimer gäller inga garantier, återköp och ingen retur.
Annonsen översattes automatiskt och vissa översättningsfel kan ha inträffat.
Leverantör
Observera: Registrera dig gratis eller logga in, för att få tillgång till all information.
Skicka förfrågan
Telefon & Fax
+49 6769 ... annonser
Din annons har raderats framgångsrikt
Ett fel har uppstått




















































































