LÄglastarslÀpvagnFAYMONVILLE
MAX100-N-4X-9.30-(CS)
LÄglastarslÀpvagn
FAYMONVILLE
MAX100-N-4X-9.30-(CS)
TillverkningsÄr
2025
Skick
Ny
Plats
Landsberg 

Visa bilder
Visa karta
GrundlÀggande data
- Beteckning:
- LÄglastarslÀpvagn
- Tillverkare:
- FAYMONVILLE
- Modell:
- MAX100-N-4X-9.30-(CS)
- TillverkningsÄr:
- 2025
- Skick:
- ny
Pris och plats
- SĂ€ljarens plats:
- Justus-von-Liebig-StraĂe 37, 86899 Landsberg, Tyskland
Ring
Tekniska detaljer
- Totalvikt:
- 50Â 960 kg
- Maximal lastvikt:
- 40Â 017 kg
- Axelkonfiguration:
- 3 axlar
Erbjudandets detaljer
- Förtecknings-ID:
- A196-38-061
- Senast uppdaterad:
- den 2025.07.24
Beskrivning
Teknisk beskrivning
Svanhals:
Svanhals med bakÄtlutande avfasning ca 750 mm x 10°.
3 par surrningsöglor (LC 5 000 daN).
HÄrdt trÀbelÀggning 30 mm tjock.
Lastyta:
5 par utÄt fÀllbara surrningsöglor (LC 5 000 daN).
3 par utÄt fÀllbara surrningsöglor (LC 10 000 daN).
1 par liggande surrningsöglor fram pÄ lastytan (LC 10 000 daN).
HÄrdt trÀbelÀggning ca 48 mm tjock, över axlarna durkplÄtsbelÀggning.
Stödbensystem:
JOST stödbensystem (mekaniskt) med 2-vÀxlad vÀxellÄda för 24 t lyftkapacitet (50 t testlast).
DĂ€ck:
DĂ€ck 205/65 R17.5 enligt tillverkarens val.
TPMS:
TPMS dÀcktrycksövervakningssystem enligt ECE R 141.
Dataöverföring till dragbil sker via standardiserat EBS-grÀnssnitt enligt ISO 11992. För att indikationen ska vara korrekt mÄste dragbilen kunna ta emot och visa denna data.
Axlar:
BPW-axlar, tvÄ fasta axlar och tvÄ styrande efterföljande axlar, luftfjÀdrade, med trumbromsar, med lyft-/sÀnkningsfunktion. De efterstyrda axlarna har elektromagnetiskt backningslÄs, aktiveras via backvÀxel eller manuellt. AxellÄsverktyg.
Bromssystem:
WABCO bromssystem enligt EU-föreskrifter med EBS-E (4S3M), utan anslutningsledningar till dragfordonet.
Elsystem:
Elsystem enligt EU-föreskrifter, LED-belysning 24 volt ASPĂCK-NORDIK (ASS3). Alla LED-sidomarkeringslampor blinkar med körriktningsvisaren. ASPĂCK-UNIBOX pĂ„ frĂ€mre anslutningslist med uttag 24N, 24S & 15-pol. Anslutning enligt ISO:
24N ISO-1185
24S ISO-3731
15-polig ISO-12098
StÄlkonstruktion:
StÄlkonstruktion i höghÄllfast finkornsstÄl.
StÄlkvaliteter:
â S355J2+N/S355MC (strĂ€ckgrĂ€ns 355 MPa)
â S690QL/S700MC (strĂ€ckgrĂ€ns 690 MPa).
Lackering:
Hela stÄlkonstruktionen blÀstras automatiskt med slunghjulsanlÀggning efter svetsning. Andra blÀstringen med korund för optimal vidhÀftning av ytbehandlingssystemet. HRM-metallisering av hela fordonschassit med ZINACOR 850 (85% zink/15% aluminium) för bÀsta korrosionsskydd. Slutlig lackering med 2 lager 2K-tÀckfÀrg, enfÀrgat i valfri NCS enligt RAL-system 841GL. Bakparti metalliserad och lackerad i RAL 9010 (rent vitt). Ingen metalliclack tillÄten. Lackuppbyggnaden testad i saltspraytest enligt ISO 9227-NSS. Försegling av hÄlrum med specialvax.
Tillval inkluderat
2" koningsbult
En galvaniserad stÄlfrontvÀgg.
Gul-röda luftkopplingar pÄ den galvaniserade frÀmre anslutningslisten.
2 st hjulklossar med hÄllare pÄ frontvÀggen.
Hsdpfxjw Dl Hqj Ab Nofn
FÀste bak pÄ svanhalsen för ALU-pÄkörningsramper.
Samt ytterligare tillval.
Annonsen översattes automatiskt och vissa översÀttningsfel kan ha intrÀffat.
Svanhals:
Svanhals med bakÄtlutande avfasning ca 750 mm x 10°.
3 par surrningsöglor (LC 5 000 daN).
HÄrdt trÀbelÀggning 30 mm tjock.
Lastyta:
5 par utÄt fÀllbara surrningsöglor (LC 5 000 daN).
3 par utÄt fÀllbara surrningsöglor (LC 10 000 daN).
1 par liggande surrningsöglor fram pÄ lastytan (LC 10 000 daN).
HÄrdt trÀbelÀggning ca 48 mm tjock, över axlarna durkplÄtsbelÀggning.
Stödbensystem:
JOST stödbensystem (mekaniskt) med 2-vÀxlad vÀxellÄda för 24 t lyftkapacitet (50 t testlast).
DĂ€ck:
DĂ€ck 205/65 R17.5 enligt tillverkarens val.
TPMS:
TPMS dÀcktrycksövervakningssystem enligt ECE R 141.
Dataöverföring till dragbil sker via standardiserat EBS-grÀnssnitt enligt ISO 11992. För att indikationen ska vara korrekt mÄste dragbilen kunna ta emot och visa denna data.
Axlar:
BPW-axlar, tvÄ fasta axlar och tvÄ styrande efterföljande axlar, luftfjÀdrade, med trumbromsar, med lyft-/sÀnkningsfunktion. De efterstyrda axlarna har elektromagnetiskt backningslÄs, aktiveras via backvÀxel eller manuellt. AxellÄsverktyg.
Bromssystem:
WABCO bromssystem enligt EU-föreskrifter med EBS-E (4S3M), utan anslutningsledningar till dragfordonet.
Elsystem:
Elsystem enligt EU-föreskrifter, LED-belysning 24 volt ASPĂCK-NORDIK (ASS3). Alla LED-sidomarkeringslampor blinkar med körriktningsvisaren. ASPĂCK-UNIBOX pĂ„ frĂ€mre anslutningslist med uttag 24N, 24S & 15-pol. Anslutning enligt ISO:
24N ISO-1185
24S ISO-3731
15-polig ISO-12098
StÄlkonstruktion:
StÄlkonstruktion i höghÄllfast finkornsstÄl.
StÄlkvaliteter:
â S355J2+N/S355MC (strĂ€ckgrĂ€ns 355 MPa)
â S690QL/S700MC (strĂ€ckgrĂ€ns 690 MPa).
Lackering:
Hela stÄlkonstruktionen blÀstras automatiskt med slunghjulsanlÀggning efter svetsning. Andra blÀstringen med korund för optimal vidhÀftning av ytbehandlingssystemet. HRM-metallisering av hela fordonschassit med ZINACOR 850 (85% zink/15% aluminium) för bÀsta korrosionsskydd. Slutlig lackering med 2 lager 2K-tÀckfÀrg, enfÀrgat i valfri NCS enligt RAL-system 841GL. Bakparti metalliserad och lackerad i RAL 9010 (rent vitt). Ingen metalliclack tillÄten. Lackuppbyggnaden testad i saltspraytest enligt ISO 9227-NSS. Försegling av hÄlrum med specialvax.
Tillval inkluderat
2" koningsbult
En galvaniserad stÄlfrontvÀgg.
Gul-röda luftkopplingar pÄ den galvaniserade frÀmre anslutningslisten.
2 st hjulklossar med hÄllare pÄ frontvÀggen.
Hsdpfxjw Dl Hqj Ab Nofn
FÀste bak pÄ svanhalsen för ALU-pÄkörningsramper.
Samt ytterligare tillval.
Annonsen översattes automatiskt och vissa översÀttningsfel kan ha intrÀffat.
Leverantör
Observera: Registrera dig gratis eller logga in, för att fÄ tillgÄng till all information.
Registrerad sedan: 2019
Skicka förfrÄgan
Telefon & Fax
+49 8191 ... annonser
Din annons har raderats framgÄngsrikt
Ett fel har uppstÄtt